Media analysis and research

Figures

Figures

20 researchers, a network of scholars and practitioners, over 600.000 hours of broadcast digitalised, 1.000.000 news items indexed, 100.000 actors monitored

Methods

Methods

Qualitative and quantitative content analysis on specific areas of mass communication, such as political, economical and social communication, media reputation, gender and cultural diversity

Network

Network

Collaboration in more than 80 countries with a number of national and international organisations in the frame of democratisation and good governance in the field of communication

Activities

The Osservatorio di Pavia carries out researches and studies related to issues of social, political and economic interest. Thanks to these long-term activities the Osservatorio has gained credit at national and international level as a major centre in the field of media and democracy, pluralism, freedom of expression, sustainable development, good governance and human rights. In this section the main projects are presented

News

Studies and researches
DMA / Diversity Media Report: le news sul mondo LGBT

DMA / Diversity Media Report: le news sul mondo LGBT

Presentato il Diversity Media Report 2016, la ricerca annuale sulla rappresentazione delle persone e delle … Continued

in Gender perspectives

Events

6 April 2017 - ore 9:00

A scuola di scienza

Napoli

Città della Scienza, Via Coroglio, 104 e 57

Si terrà il 6 aprile alla Città della Scienza di Napoli il terzo e ultimo road show sulla didattica … Continued

Press review
100 Esperte: rassegna stampa

100 Esperte: rassegna stampa

Numerose ricerche sulle donne nell’informazione dimostrano che le donne sono raramente interpellate dai media in … Continued

in Gender perspectives

Studies and researches
X Rapporto sulla sicurezza e insicurezza sociale: Europa sospesa tra inquietudine e speranza

X Rapporto sulla sicurezza e insicurezza sociale: Europa sospesa tra inquietudine e speranza

Un decennio all’insegna dell’incertezza globale. Crisi economica e disuguaglianze in cima alle preoccupazioni dei cittadini. Presentato … Continued

in Security and justice

Studies and researches
La communication institutionnelle à travers les réseaux sociaux et le web

La communication institutionnelle à travers les réseaux sociaux et le web

L’Osservatorio di Pavia a organisé un cours de formation à l’intention de la HAICA (Haute Autorité … Continued

in International activities

Studies and researches
La copertura mediatica e la percezione pubblica del fenomeno migratorio

La copertura mediatica e la percezione pubblica del fenomeno migratorio

Il 21 e il 22 febbraio 2017 si è svolto a Roma il IV Forum … Continued

in Migration and multiculturalism

Studies and researches
Monitoring du pluralisme politique dans les médias pendant les campagnes électorales

Monitoring du pluralisme politique dans les médias pendant les campagnes électorales

Grâce au soutien du Programme des Nations Unies pour le Développement (PNUD) à travers son … Continued

in International activities

Studies and researches
Training to Rwanda Media Commission

Training to Rwanda Media Commission

In the framework of the EU-funded project “Elections, Medias, Civil Society for Democracy (ELMS)”, in … Continued

in International activities

Studies and researches
“Notizie oltre i muri”, IV Rapporto Carta di Roma

“Notizie oltre i muri”, IV Rapporto Carta di Roma

Immigrazione: non si ferma il flusso di notizie sui media italiani. La voce di esponenti … Continued

in Migration and multiculturalism

Studies and researches
L’ambiente fa notizia?

L’ambiente fa notizia?

  L’incontro annuale riporta l’attenzione sulla necessità di un’adeguata informazione ambientale, strumento fondamentale per aumentare … Continued

in Environment and health

Studies and researches
L’Islam nei social media

L’Islam nei social media

Il fenomeno della radicalizzazione e del terrorismo islamico esercita effetti preoccupanti sulla percezione dell’islam e … Continued

in Migration and multiculturalism

Video
Tg2 – 100 donne contro gli stereotipi

Tg2 – 100 donne contro gli stereotipi

‘100 esperte’ al Tg2. Numerose ricerche sulle donne nell’informazione dimostrano che le donne sono raramente … Continued

in Gender perspectives

Services

  • MEDIA MONITOR / TV & WEB REPUTATION ANALYSIS
  • MEDIA INTELLIGENCE / TRAINING / MEDIA EDUCATION
  • PROJECT DESIGN / PUBLIC OUTREACH ACTIVITIES
  • COMMUNICATION / ADVOCACY / CRISIS MANAGEMENT
  • NEWS DATABASE / DIGITAL LIBRARY

Customers and Partners